tirsdag den 23. september 2014

Kort bluse i quiltet jersey

I weekenden var jeg på shopping med min søster. Det er ikke noget, jeg gør så tit. Jeg må være blevet for gammel og utålmodig! Ikke desto mindre fandt jeg flere gode ting, bl.a. en fin uldnederdel fra Storm & Maria. Men ak - jeg havde ikke lige blusen, der passede til ;-) Så jeg blev nødt til at sy en kort model (lidt ligesom én jeg så i Stom & Marie-butikken). Mit udgangspunkt er Lane Raglan-mønstret, som jeg har brugt flere gange. Denne gang har jeg dog puttet lidt ekstra bredde på, afkortet ærmer og livlængde - og så er halsen lavet  "fast" med en kant af blusestoffet (i stedet for at bruge rib.) Stoffet har jeg også brugt før, og det er købt hos stofdepotet.dk.











10 kommentarer:

  1. MEGA fed Maria. Jeg har været bange for at det quiltede stof blev for stift, men de fortæller mig at det er super blødt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak libbie 😄 Det her quiltede Jersey er i hvert fald superblødt og kan sagtens bruges til både bluser, kjoler og nederdele ..

      Slet
  2. Endnu en quiltet darling! Den passer rigtig fint til nederdelen. Har du iøvrigt set at Deer and Doe (fransk mønsterfirma - men også med engelsk udgave) har lavet en nederdel lignende din - bare hvis du skulle få lyst til at sy en til.. Jeg tror den hedder Chardon.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - og mange tak 😄 også for tippet med mønster på nederdel. Det vil jeg prøve at tjekke ud!

      Slet
  3. Du ser brand smart ud i det sæt!

    SvarSlet
  4. Piiiiiiiift - din lækkermås hvor det sæt bare klæder dig!!!
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. I can't believe this started as the Lane! It's gorgeous! Great work!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks :-) The Lane is a perfect basic pattern - I love it!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...