fredag den 4. april 2014

Kjole i svalesilke

Har forsøgt at overføre et kjolemønster, jeg lavede sidste år, fra blød glimmerjersey til smuk silke. Det er desværre ikke gået helt, som jeg havde troet. Umiddelbart passer mønsteret bedre til stof med en anelse stræk i. I hvert fald vil jeg justere en del, hvis jeg prøver igen. Blandt andet skal kjolen have mere vidde - både for oven og for neden.

Det smukke svalestof har en evne til at forvandle sig helt vildt afhængig af, hvilket lys, det befinder sig i. I virkeligheden er det nærmere rosa end beige.. Men køb det selv, så kan I se det :-)




Troede jeg havde fundet en tråd, der passede til stoffet, men her på billedet ser det da helt tosset ud!

 Jeg har lavet en åbning på ryggen, og bindebåndet kan strammes og løsnes, som man ønsker det.
Båndet skal i øvrigt være sort :-)



11 kommentarer:

  1. Altså hvor er den flot! Og stoffet, wauw! Måske jeg skal kaste mig ud i at sy til mig selv for en gangs skyld... Den vil jo være perfekt til sommerferien (som nu endelig kan bestilles...)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Og fedt med sommerferie. Håber I finder på noget godt!

      Slet
  2. den er smuk... og det stof er klart farvoritten af de fine silke hun har fået hjem

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fin!
    Rigtig god weekend:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anna. Havde en god weekend - håber jeg også du havde :-)

      Slet
  4. Men smuk, som alt andet du syer!

    SvarSlet
  5. Det er en super fin kjole! Og stoffet er skønt. Måske skulle man selv begive sig ud i det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange, mange tak :-) Og selvfølgelig helt fint med link. Tak!

      Slet
  6. Hej igen, Jeg vil bare lige sige, at jeg har lavet et blogindlæg, hvor jeg linker til dit indlæg om kjolen her :-). http://bynuggo.blogspot.dk/2014/04/ups.html

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...