søndag den 26. maj 2013

Sommertoppe

Hvad er mere passende end at sy sommertoppe i silende regn?!! Tiden var i hvert fald til det i dag, og da Liva havde prøvet den første bluse, som er tiltænkt butikken, bestilte hun en næsten magen til - blot i andet stof og med mindre strut.

Toppen er let at sy; jeg har taget den øverste del af bærestykket på en almindelig kjole og kombineret det med et skørt. Når bærestykket er så kort, behøves ingen knapper eller lynlås for at få blusen på, så det er bestemt et overskueligt projekt at gå i gang med...

Stoffet, jeg har brugt, er fra min Stofdillen-sending.

God søndag aften :-)






Masser af strut og vidde

Og næsten uden strut - kun lidt rynk på midten, både for og bag.
Liva vil helst ha' at blusen "buler", som hun siger, og synes jeg skal putte elastik i løbegangen forneden..











8 kommentarer:

  1. ih hvor er de fine! jeg er nu ret vild med strut! jeg har kigget på stofdillens side, og kan gå hen og blive dyrt - selv om det er meget billigt :-)

    SvarSlet
  2. ej hvor er de bare fine, elsker den blå og hvor fint man ikk behøver knap eller noget. Måske man skulle forsøge sig en dag

    SvarSlet
  3. Hvor er de søde, de toppe!!

    ...og det er altså ikke helt fair at linke til så billig en stof butik (når jeg egentlig ikke mangler stof)...men ups, nu kommer der alligevel noget med posten igen ;o).

    SvarSlet
  4. Smukke toppe, det blå har jeg også kigget på :)

    SvarSlet
  5. Ej, hvor er det bare nogle fine toppe.

    SvarSlet
  6. Tak igen for søde kommentarer, piger :-)

    SvarSlet
  7. Super fin sommertop. Er vild med stoffet på de øverste billeder.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...