søndag den 3. juni 2012

Puder og nederdel i gul, brun og orange

Endelig, langt om længe - og bedre sent end aldrig, er jeg blevet færdig med min venindes fødselsdagsgave! To puder i brun og orange - stoffet har fødselsdagsbarnet selv valgt, og puderne er rimelig retro, må man sige. Faktisk minder især bagsiden og Kaufmann-stoffet mig utrolig meget om mit barndomshjem i begyndelsen af 80'erne, der var ret så brunt og hvidt. I hvert fald som jeg husker det.

Det er meget sjældent, jeg får syet puder. Synes det er sjovere at sy tøj. Men egentlig er det ærgerligt, for mit eget hjem kunne da også godt trænge til en pude-opfrisker :-)

Der var lidt til overs af Robert Kaufmann stoffet, og det er blevet til en nederdel med et par gule detaljer, nemlig en underlig snip/hank/dut ved linningen + gult skråbånd på indersiden brugt til at lægge nederdelen op med. Linningen er syet i brun babyfløjl lige som pudernes bagside.







4 kommentarer:

  1. Smukke, smukke, fine ting du får syet Maria..
    Jeg købte stof til nye puder for snart 2 mdr. siden...i dag flyttede jeg stoffet ned i kælderen, det giver mig dårlig samvittighed at se på det hver eneste dag :)
    Min tid går med at sy iPhone sleeves, bestillingerne vælter ind, men det er jo fedt nok :)
    kh Libbie

    SvarSlet
  2. Så fint! Både puder og nederdel - nu bliver din veninde garanteret glad.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Tak begge to. Håber også min veninde bliver glad :-) Det er da fantastisk, du har så mange bestillinger Libbie (også selvom det går udover de kommende puder!), men dine Iphone sleeves er altså også bare super flotte! KH Maria

    SvarSlet
  4. Fine puder du har fået syet, dem skal hun nok blive glad for din veninde

    Stine:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...